Pepparkakor och glögg.

Phuu, nära på att jag har fallit ner i 'sluta blogga gropen' igen .. Lätt hänt när man gör uppehåll ngn dag, blir lixom svårt att sätta igång igen då .. Man skjuter det på framtiden, som så mkt annat.

Ska försöke mej på en superkort redogörelse av dagarna som gått ...

Fredagen tog jag äran att utnämna till andreas födelsedag, då jag inte riktigt hunnit firat honom sen hans riktiga dag som var redan den 18 oktober. Så lagade sushi, gav pressenter o hade det alldeles mysigt kvällen lång. På lördagen tog vi en långpromenad i två timmar, hälsade på mormor och smakade julskinka. När kvällen föll fick jag finfrämmande av Moa, vilket var himla trevligt. Även ivan dök in lite senare.

Söndagen började med en pingismatch där jag oturligt nog åkte på stryk av Andy, men hur lätt är det egentligen när man får sämsta racketet!? (A) Lämnade sedan av honom vid tåget kl14 när han bar iväg mot norge och stavanger .. Hela två veckor blir han borta den här gången ... Han är så duktig min alldeles egna snickare :)

Tog en springtur och pysslade på resten av dagen för att på kvällen bli bjuden hem på middag hos bästastebrorski. Lekte av med med gudabedårande barnen och la mej tidigt i sängen.

På måndagen blev jag inringd på fifty, liten personalstyrka så jag fick hoppa in o jobba mellan 11-18, mkt bra :)
Var iväg och red senar epå kvällen och pysslade med mössorna resten av timmarna innan ögonlocket rammlade ner.
Sprang dagliga turen innan lunch på tisdagen, följde vackra älven och lyssnade på fåglarnas sång som berättar om att snart är det dax för flytten och att vintern är på intåg. Spenderade lite tid tillsammans med min guldtant och jobbade sedan mellan 15-17 på fifty. Hem, lagade mat och åkte senare iväg och stampade illustrerat jordgolf till afrikas inspelade ryttmer.

Igår onsdag var jag uppe före tuppen och och trampade järnet på den stela cykeln nere på motionscentralen, morgonspinning 06.45 känns ibland väldigt för tidigt.. Efterlunch gick jag tillsammans med Sanna och Wallevoffsingen på en härlig långprommis, vi gick o gick o gick, härligare väder kunde det inte ha varit! Åkte sen till älsklingsbarnen och lekte ett par timmar. Hääärligt, faster älskar er!

På kvällen fick jag återigen fin besök, den här gången av Anneli som är hemma en sväng från göteborg, med sej hade hon även Helena och Sanna. Så det blev en myskväll utan dess like med Glögg, pepparkakor, rulltårta och kanelbullar! Första gången i hela livet som jag testar på glögg o huuuuuvaligen vad sött det var! Fick i mej lite, men övergick sen till te. Men jag ger inte upp där, jag ska lära mej dricka glögg innan den här julen är förbi, så är det vara :)

Idag däremot vaknade jag och kände att ngt inte stod rätt till, jag kände av förkylningssyntom!!! Sprang upp och drack min aloevera dos, skärde upp en appelsin och satte te på kokning. Jag är nog rätt löjlig när det gäller smittsamma baciller, ge mej fan inte dom! Galen blir jag! Det är en sak om jag klätt mej dåligt eller klantat mej på annat sätt som ställer till det så jag blir förkyld. Men när jag sprungit runt i underställ i flera veckor nu o inte frysit ett dugg o ändå blir smittad, dåru, då tare hus i helvete :b Jag trätade på pappa för att ha hostat rätt ut och kände mej därmed lite lugnare efter att ha avreagerat mej lite.. Satte mej ner o åt frukosten i lugn o ro.

Så äre i mitt liv :) Dimman ligger fortfarande tät utanför fönstret trotts att klockan snart tickar 11.20. Ska strax iväg och få mej lite lunch o därefter blir det återigen en himla lång o skön promenad ett par timmar tillsammans med flickan med det långa mörka svallet (o walle voffsingen såklart!)


Ljuständning hos värdensbästa mamma's minnesplatts på Allahelgona kvällen.


mys med de bästa :)



Nyast tillverkade, hur  blir nästa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0