Världens bästa unge.

jag blev förkyld.

Helgen är pasé och en ny vecka tar fart. Jag kanske inte är så himla vass i starten den här veckan, inget arbete så långt ögat kan nå .. ännu. Men ajg hoppas det pinglar till i luren snart, så jag får ngra arbetsdagar den här veckan åtminnståne. 

I fredags var jag iväg till hästarna och red med lill'sessan, hon börjar bli riktigt duktig nu :) Därefter vette sjutton var jag gjorde. Blev en rätt så turbulent fredagkväll där sinnet kanske inte hängde med fullt ut och bägaren tippade över. Min guldtant behövde blod, 66 i blodvärde är inte mkt att hurra över. Det kan förklara rätt mkt ang hur mormor mått på siståne. dåligt blodvärde är ingen sjukdom, dom kan fixa det ngrlunda, och hon är faktiskt himla gammal. Men jag vet också att det inte är enda andledningen till att hon tvingades åka till hudik. Jag vet allt det, men det stoppar mej inte från att återigen falla i händerna på sanningen. Sanningen om livet, och vad liten makt jag egentligen har över det. fanfanfan. Det gör mej förbannad och så otroligt ledssen. Ingen mer människa från dras ifrån mej, inte nu, inte igen. Jag är inte redo för det... inte än. Hon är kvar i hudik på sjukhuset än, men jag vill ha hem henne nu, nu på stört! Hel, frisk och kry ... och ja, jag vet att den tiden är förbi. Men det får mej inte att sluta hoppas, önska och tro. Jag kommer alltid vägra ge mej för livets svarta baksida ... jag kommer alltid fortsätta kisa efter det ljusa, tills allt blir bäcksvart. För ja, jag vet att det kommer hända ... igen.
Att jag så väl vet mormors vilja och önskan gör att detta känns ännu mer. Jag älskar dej!

Efter många om och men blev det iaf lördag även i min värld och tur var väl det :) För på tapetern fanns det nya mössor som skulle bli färdiga och Amy diamond väntade på volvo. Trångt, varmt och svettigt kan man sammanfatta timmarna där. Men vad står man inte ut med för att världens bästa unge ska få se sin största idol sjunga fem låtar, samt få autograf. Det var bara att stå ut helt enkelt ...

Fick välbehövlig middag hemma hos brorski bestående av nachos och åkte därefter hem och sjunk ner i soffan. Dödstrött då förkylningen var sådär alldeles efter utbrytnings stadiet och man bara blir sååååå trött. pling plong ringde telefonen och det hade blivit ändrade planer för prinsessan på ärten, hon ville minnsan sova hos världensbästa faster så då vare bara att klunka ett glas vatten och glömma förkylningen. Vi smaksade lördagsgodis, pysslade, ritade och lekte kvällen lång. Gosan råkade dra papperet över ljuset så det började brinna på bordet i vardagsrummet i panik öste jag över en hel kastrull med vatten. Det gick bra, elden var släckt. Medans jag torkade och plockade brända pennor och papper satt prinsessan i fotöljen brevid och öste ut 'det var inte mitt fel' tills hon fick en blöt puss och log glatt. Eftersom inget farligt hände så var det bara posetiva saker egentligen med den lilla eldsvådan. Johanna fick se med egna ögon att man inte ska leka med elden, och faster fick sin lortiga duk tvättad.  att alltid se det ljusa ...

Klev upp alldeles strax efter tuppen igår då snorpan inte ville sova länge, superpigg hoppade hon på faster och undrade när vi skulle gå över till grannen och klappa hunden. När faster kan se klart ... Åt mysfrukost och såg bolibompa innan vi gled ut med sparkcykeln. Tog en utflykt till dollarstore och handlade tushpennor och sen hem och pysslade ihop farsdagspressent.

Blev tvungen att ta en rätt lång powernap innan jag bjöd min egna lilla far på farsdagsmiddag igår. pusspuss.

Ska åka ner på arbetsförmedlingen nu innan lunch, resten av dagen har jag inga speciella planer, än så länge .. Dagarna brukar vanligtvis inte gå sysslolösa förbi. :)



Snorpan i sin nya fina mössa redo att sparka iväg!


fyra stycken splitterns nya.
Ingen som vågar sej på ngn annan färg en vit? (;

Kommentarer
Postat av: Annefrid

hoho! snygga mössor bruden gör då! kanske man får göra en beställning? (=

2008-11-10 @ 12:00:29
URL: http://www.annefrid.devote.se/
Postat av: Lovisa Hassner

kan bara säga att jag känner igen och hatar lika mycket som du, den rädslan du beskriver gällande sanningen om livet. Jag beundrar dig verkligen för din styrka.

2008-11-10 @ 13:19:03
Postat av: Annefrid

vad kan man få för färger å så ? (=

2008-11-10 @ 14:54:26
URL: http://www.annefrid.devote.se/
Postat av: Annefrid

bara? det är väl ganska många färger (=

skulle vilja ha en svart och en vit. den svarta vill ja ha en beige/brun logga på och den vita vill ja ha svart logga på tror ja (=

va kostar dom ? kan man få nå mer på? (=

2008-11-10 @ 15:12:05
URL: http://www.annefrid.devote.se/
Postat av: Annefrid

okej.. men om vi gör så att jag tar en svart först så kanske jag tar en vit sen.. har redan 3 vita nämligen :P



mätte till 58 cm runt skallen. låter det vettigt?

2008-11-10 @ 15:51:51
URL: http://www.annefrid.devote.se/
Postat av: Annefrid

ja man har ju en hel del burr som ska få plats (= vill inte att den ska sitta så tajt..

okok! yepp! svart med beige lr brun logga (=

2008-11-10 @ 16:39:17
URL: http://www.annefrid.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0