Att förbereda inför fallande vitt.

Tidigare har jag berättat om hur jag prukat bland mina växter, skott och frön. Hur jag sett dem växa, blomma och slutligen givit frukt. Sommaren igenom har dom sysselsatt mej o även givit mej massa glädje över att ha lyckats, samtidigt som de emellan åt har varit jäkligt besvärliga, törstiga och svår tämda. För mkt vatten, för lite vatten, för torrt för blött, för varmt, för kallt, för ljust, för mörkt. Men jag har lyckats rätt bra i slutändan endå. Många blommor, mycket sallad o grönsaker. vad mer kan man begära lixom? Men idag var vare dax att slå ihop hänglåset. bort med hela skiten..

Jag o pappa har alltså 'gjort höst' idag. Tömmt växthuset på allt visset och färdig växt, dragit upp ur rabatter, klippt ner buskar, ställt undan blommor för övervintring, krattat här o krattat där. Ja allt sånt där trädgårdsarbete som hör hösten till. Som ni förmodligen inte har en enda gnutta intresse i.. Vilket jag förstår, för sådär jätte kul äre faktiskt inte. Men har man en trädgård så har man, det hjälps inte. Jag vill ju ha mina jordgubbar till sommaren, sätta mina smultron på strån o göra hemmagjord sallad till grillningen och även fina sommriga blommbuketter på borden. Jag har lixom inget annat val än att sätta på mej arbetshandskarna längre, ingen annan gör det åt mej ... Det gäller att duka sitt eget bord helt enkelt, har jag fått lärt mej. Om än kanske av livets hårda skola ..

Sy en mössa till min kärebror och sprungit ett varv runt kyrksjön hann jag också med innan mörkret föll, även kört två maskiner med tvätt. Fler mössor är på beställning, vilket är super kul. har massa idéer på olika mönster och texter, gäller bara att hitta rätt huvud som kan bära upp. :)

Orginalutseendet med röd logga ville han ha.



Kommentarer
Postat av: Jyothi

Alltså jag skulle vilja ha en mössa som matchar mitt svarta hår, så du har fria händer Vicks!

Gör precis det du vill! Alltså jag har ett litet huvud, xs :p eller måste jag mäta?:P

puss kråkis!

2008-10-19 @ 22:46:45
URL: http://rosaeufori.blogspot.com
Postat av: M a d d e l u t t e n

Skönt med uppdateringar :D

Jag vill också ha en mössa ;) tihi

2008-10-20 @ 16:26:32
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0