tredje gången gillt.


Jag anade redan innan förra försöket med bloggen att det inte skulle hålla. och det är väl som man säger kanske, tvivlar man så går det inte. Därför går jag in i matchen på nytt nu med brinnande engagemang och intresse... eller? Nä, datan tar upp alldeles för lite tid av mitt liv för att jag ska kunna ha ngt krav på mej själv med dagliga uppdateringar osv. så jag kommer skriva när jag har ngt att kluddra ner helt enkelt. Av värde eller inte, det spelar inte så stor roll kanske :)

Jag är hur som helst fortfarande deltidsarbetslös men har rätt mkt att pyssla med på dagarna för det. Ibland är jag fritidsfröken, ibland fröken, ibland gympalärare o där emellan har jag fortfarande barnaerobic och hoppar in extra på fifty.
 Oftast har jag alltså massa barn omkring mej, o hur härligt är inte det? faktiskt underbart mestadels av tiden, rätt påfrestande tiden som blev över. Men det finns inte ngt som kan ge så mkt glädje som en barn, jag bara suger i mej av dom små liven :)

Ngt jag också gör när dagarna är gråa o piskar med vinden är att jag syr, mössor och pannband faktiskt. Så är ngn intresserad så lägg en kommentar så syr jag gärna upp en. jag försöker lägga en personlig prägel på de flesta, så ingen blir den andra lik. Jag har ett orginalutseende, men broderar gärna för att göra det mer personligt. Lägger upp lite bilder längre ner på ngra exempel :)

Annars just idag har jag jobbat på fifty, sprungit runt sjön på de prasslande löven som gör allt så behagligt för mina knän och sinnet. Dock börjar de gula fallna löven bli gråa, men med solens hjälp och en kisning med ögat glimmar dom fortfarande i guld och berättar om sommaren som varit.  att kisa med ögat är ett trick att använda ofta, ni vet de där dagarna då allt verkar skifta i grått. Testa kisa då, inte bara med ögat utan även med sinnet, kisa fram det där av guld, en ynka fläck av glitter. För jag lovar, guldkorn finns alltid om än ibland under locket. Kisa.







Förresten så fyller minAndreas år idag, hipphipp hurra för honom! Tyvärr är han i norge och sliter för kosingarna så jag har ingen möjlighet att gratta honom sådär himmla jätte mkt som jag egentligen skulle vilja göra .. Men det blir en dag älskling, när du väl är hemma, vänta du bara :)



Kommentarer
Postat av: cissi

Ja tack, gärna en mössa! :) jättefina dom var!

2008-10-19 @ 10:42:55
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Anonym

hur är dom i modellen? dom sitter inte helt tajt åt skallen eller? :P jag vill ha en svart.. den med ängeln var ju söt :) men hitta på nåt fint du! det blir nog bra. vad ska du ha för den? puss

2008-10-19 @ 15:08:29
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Anonym

ja gör det så jag får se hur dom sitter! :) omkretsen på skallen är 56cm. big head. :P

2008-10-19 @ 15:40:18
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Anonym

nä det har jag inte vad jag vet :P men det blir nog bra :)styr upp det där med duschen du tycker jag ;) säg bara till om dag och tid! pussss

2008-10-19 @ 17:19:40
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Jyothi

Jag vill köpa en Mössa ;D Gulligt fina :D

2008-10-19 @ 19:14:45
URL: http://rosaeufori.blogspot.com
Postat av: Sara

vad fina! :) jag vill ha en mössa ;)

hur mycket kostar dom?

2008-10-20 @ 17:45:51
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0