Flytta ut.

vilken vår dag! :)

Jag vet vad solen gör med mej, det har jag upptäckt sen länge tillbaka. Jag har också märkt vad den gör med andra.. Men det kändes extra härligt att höra det från A idag, när han stog ute på baksidan och helt plöttsligt sa

-Man känner sej faktiskt mkt gladare när solen är framme!

Ah, för så äre faktiskt... o det är kanske inte alltid alla vågar tro på det och verkligen låta solen göra jobbet. Plocka fram alla lustfylda sinnen, alla glada tankar och släpa lös den enorma energin som legat lagrad under vintern.
Det är tillåtet att släppa taget nu och bara sprudla loss, aktivt aktivt aktivt.
Med glädje, lust och en vilja starkare än någonsin går vi in i våren med öppna armar och sinnet på vid glänt. Och det viktigaste av allt; Le!

Jag gick på lunchpasset på STARK idag, funktionellstyrka som alltid på måndagar. Var längesen jag körde styrketräning nu, så det var riktigt skönt att få tänja på krafterna ordentligt.

Därefter åt jag min lunch utomhus i solen här hemma på tomten, mitt i solen. maten kunde knappast fått bättre krydda.
Tänkte även slå på stort och hänga tvätten ute också, men i sista sekund hörde jag hur det knastrade o brakade hos grannen. Pangtjong så hade han satt eld på hela släten, luktade majkasa vill jag lova! Beslutade därför att soltorkningen av kläderna får vänta ett slag ... vill lixom hellre att dom luktar tvättmedel.

Däremot tog jag ett av mina projekt med mej ut i solen. Klippt och broderat om vartannat hela resterande dagen.


Före.


Efter.


en liten upppiffning av ngt gammalt sådär. Jeans jackor hör våren till, men jag är inte riktigt hundra procentigt säker på att det är riktigt min pryl. Därav har jag inte lagt ngra summor pengar på att investera mej än sådan ... än. Skrotade istället fram den här gamla jeans klänningen som är sparad sedan jag gick i sexan sjuan där ngn gång. Smygstartat med den, innan jag bestämmer mej för om Jeansjackan kommer bäras även av mej i sommar, isf blir det en ljusblå sliten rackare. Men vi får la se :)

Ska byta om nu och sedan kila iväg till stallet för att rida en sväng.
Tjillevippens.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vad filurig du är, blir verkligen imponerad : ).

Kokboken Sommarljus, tycker jag absolut att du ska satsa på.





Det här är en idérik och färgstark kok- och inspirationsbok för den nordiska sommaren. Sommarljus är full med läckra recept på allt det som hör långsamma sommardagar och kravlös njutning till: sommarfrukost, härliga sallader, bjudmat för trädgårdsfesten, strandlunch och grillat, picknick i det gröna, efterrätter, glass, kakor och naturligtvis massor av svalkande, goda drycker.

Sommarljus innehåller förutom läckra recept upplevelser för alla våra sinnen: Här finns ett avsnitt om trädgård, med odlings- och dekorationsidéer, lätta och fantasifulla utsmyckningar från musselgirlanger till ljuslyktor och dukningar. Här finns tips om hur man syr en sommarväska, klär om solstolarna, snickrar en hammock av en trädgårdsbänk, gör en utomhusdusch samt inreder ett utekök i trädgården. Trion Nina Dreyer Hensley, Jim Hensley och Paul Løwe har försett oss med en rad inspirerande och vackra kokböcker under flera år. Här ger de sig ut i den nordiska sommartiden och hjälper oss att framkalla smaker och dofter från barndomens somrar.

2009-04-20 @ 18:40:59
URL: http://tessielessiesdagbo.blogg.se/
Postat av: Stina

Men åååh, kommer ihåg att du hade de där kappan/klänningen :D nu blev jag nostalgisk .. .

men jackan blev ju grymt fin ! Du kan du ; )

2009-04-23 @ 15:19:14
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0