Physalis.

Då var både nya träningsdojjorna och maskinerna på pace invingda. Båda funkade väldigt bra faktiskt! :) Maskinerna var verkligen över förväntan, mktmkt mer effektiva än de gamla. Dock aningen krångligare men jag ha rnog lärt mej tills nästa gång. Kul med nytt, det lägger till ytterligare än tagg i peppet :)

Annars idag så spenderade jag hela förmiddagen samt en timme efter lunch stående på alla fyra med rumpan i vädret och huvudet i jorden. Ordagrant. Rensat rabatter så det heter duga. Och satan vad många maskar jag hittade! Skulle jag sparat dom rackrarna i burk hade jag haft fiskmat för hela sommaren. Dessvärre har jag för svagt hjärta för både fiske och mask på krok så jag gjorde nog bäst i att låta dom krypa ner i jorden igen. Halv tre var det dax att kliva in i frökenfräken rollen för ett par timmar igen, hyboskola kallade och resten av eftermiddagen spenderades i sandlådan.

Mina fingrar börjar sakta men säkert färgas gröna igen och jag kan inte hålla tillbaka för trycket. Jag vill ha maaaassa nya växter nu på en gång, nyss helst! Pytte små och jätte stora, ätbara och giftiga, färggranna och gröna. Jag har min drös med pellagonskott som jag följer med spänning, även klockmalvorna. Men idag skaffade två till pyren till familjen, två st physalis plantor. Hade en sånn förra året i växthuset och den växte nå enormt och gav hur mkt frukt som helst, så jag hoppas på samma lycka iår igen!  :)



Det har varit en aktivdag och känner att kroppen börjar ta ut sin rätt. Dax att lägga huvudet på kudden och vänta in morgondagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0