Pöttsligt så händer det.

Duktiga brudar på mitt fyspass idag. Glimtade flitig träningsglädje där emmellanåt, sånnt är kul att se :)
Efter passet fick jag ytterligare några ärenden uträttade. Blandannat lämnade jag tillbaka min blender och fick beställa mej en ny. Den rackar-räkan har gått stekhet och smultit i plasten för att sedan krasha i flera bitar! ...............inte självaste blendern alltså, men en av dom roterande plastbitarna (; hur som helst så fungerade den inte längre, så jag behöver en ny.

Hann med att slå en hink på rangen innan det var dax att styra kosan mot ridklubben. Red min lektion och kom hem till ett tomt hus och ett ljummet utomhus. Tog vara på chansen och knöt på mej jogging skorna och sprag ett varv runt sjön, och vet ni vad!?  Igår var dom inte där, inte imorse heller.. jag tittade noga, men såg inget alls. Men nu ikväll minsann satt dom där, gröna och fina inlindande i famnen på mammaknopp. Pyttepyttesmå ybersöta musöron! Björkarna har slagit ut! Är det itne underbart?

Pappapesimist tror på bakslag närsomhelst nu, när vårvädret är för bra för att vara sant och björkarna veckor för tidiga. Varför förväntar sej människor alltid negativa följder efter otroligt positiva händelser? För bra för att var sant, brukar oftast förklaringen vara. Men äh, kan vi inte bestämma oss för att itne lyssna på det?

Dax att klicka in mej på youtube nu och leta fram 'när vindarna viskar mitt namn' med Roger Pontare. Fått i uppgift att fixa en passande danskoregrafi till ngra klasser på Hybo skola. DOm har själva valt den låten, passande eller inte kan ju jag fundera över då. Men jag får väl anpassa mej den här gången :) elevdemokrati.

Tjingeling*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0