sumerat.


Jag o andreas var och pimplade en dag den här veckan. Skraj för isen var jat till en början, men efter ett tag kände jag mej faktiskt rätt trygg där ute på sjön. Två fiskar lyckades A trixa upp. Lyckligtvis var jag med och var inte sen med att rädda dom små liven och hjälpa dom tillbaka ner i plurret. Delade åsikter om den saken såklart, men faan jag klarar inte av att se dom i ögonen när dom ligger där o sprattlar.. fysjutton. Även våra fisketekniker skillde sej markant....
Mysigt hur som. :)


 
 
Igår eftermiddag trillade detta guldkorn in här hemma på gräddhyllan. Det var mysdax o övernattning som gällde. Plättar, lek, godis, popcorn, vindruvor och en massa massa mys såklart! Imorse efter gröten begav vi oss ut på en promenad i disset. Plockade två buketter med kvistar och gick hem för att pyssla ihop påskriset till tvrummet. Se så fint hon gjorde! :)





 

Faster fick även besök av den här guldgossen. SAe så fin han blev i sin nya fina pippitröja, med bara marinblå ränder såklart! :) vad faster kan ...!


Just nu håller jag på att baka kanellängder. Inga bullar den här gången.
Jäsningstiden är slut och det är dax att skjutsa in första plåten.

Hade en toppen dag igår med promenad, shopping och lite löpning. Återkommer mer om det senare :)
Tjingeling*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0