Impulsa mera.

Solen skiner och temperaturen ligger kring 17 grader, höst. Låt gå då, så länge det är en fin höst ...

 Måndagen blev en effektiv dag tillslut. Jag grejjade på med både det ena och det andra på förmiddagen innan det var dax för en lunch på Nyfiket tillsammans med Sanna. Vi laddade upp magen ordentligt där innan vi begav oss in i hallonbuskarna som sysselsatte och reste av eftermiddagen. Blev tillslut ca 6 liter med stora röda bär, så nu är jag nöjd och frysen mättad :) 

Impulsnervern i mej slog till och när klockan var sex satt jag tillsammans med min käre vän i bilen påväg upp mot fjällvärlden! Svampjakt!

Blev en höjdar start på veckan. Vi hyrde stuga för natten och vaknade upp i ett plaskblött bruksvallarna. Som tur var slutade regnet falla i lagom tid på förmiddagen och solen kikade tillslut fram kring kl 14. Blev verkligen en heldag ute i fjällskogen, med backar upp och backar ner. Fyllde delinspåsarna med gula fina kantareller på relativt kort stud, guuuuu vad med svap det fanns! Fick även se en skenande ren på mindre än bekvämt avstånd och en fikasugen räv. Kort och gott ett kanon äventyr tillsammans med min Favvoböna :) Tack för en toppen tripp min sköna!

 

Vi fick ovärderlig guidning till det första svamparna av Johan och hunden, Otto.

Hela handen full med skogens guld.

Fika paus på fika sten.
Utsikt över storskarven och lillskarven från våran stuga.
Sanna är nöjd över sin "eftermiddags påse".

Två stora kastrullen med trattisar fick jag med mej hem.


Började dagen med en morgonpromenad runt sjön i min ensamhet. Då sara lämnat med för sthlm tätt följt av Turkiet en vecka får jag klara mej på egenhand. Lite ensamt sådär, men riktigt skönt i morgonsolen. Men det är underställ som gäller om morgonen nu vill jag lova, buuurrr.

Förvällt mina kantareller, bakat ett frukostbröd och varit på sjukhuset och tagit prover är vad jag sysselsatt med med resen av förmiddagen. Har en timme till att fördriva innan det är dax för lunch. Den ska spenderas i krusbärsbusken. 

Föresten, en ny vit fin macbook ligger under mina fingrar. Sååååå fin :)




Kommentarer
Postat av: Sara

vill gå runt sjön med dig ju! dumt dumt dumt att du inte är hemma då jag kommer hem igen!



hur gick det på sjukhuset?

2009-08-19 @ 19:42:35
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: isabell phe

är det inte gulingar? :) trattisar är väl bruna och tunnare? :) om jag minns rätt :D hah. gula kantareller är skogens guld. likaså hjortron! nam!!!!

2009-08-20 @ 11:44:52
URL: http://isabellphe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0