Lucia.


Då var helgen förbi och jag sitter på platts på tåget igen.
Haft toppen mysiga dagar hemma. Mkt mys, fika o bak. Långa härliga promenader och faktiskt soligt väder :) toppen!
Spenderade fredag kvällen tillsammans med stina m. familj framför idolfinalen. Rättvist att erik vann tycker jag, vvärdig vinnare :)

Klev upp och drog igång julgodisbaket på lördag morgon, hann även med att massera lite. Tog en lång promend till edänge mitt på dagen med pappa o wallegodingen innan jag uträttade lite ärenden nere på köpingen. Fick håret klippt av stinisen på eftermiddagen innan vi sammlades hemma på gräddhyllan. Stina, tobbe, sara o helena. Där dukade jag upp med massa ficka och smarrigheter, blev en mysig kväll i goda vänners sällskap, underbart :)

Idag däremot, tredje advent och lucia morgon, december verkligen flyger fram i rasslade fart. Gäller att hålla i hatten ordentligt för här går det undan! Kokade hemmagjord glögg och slog in lite julklappar på förmiddagen innan edt var dax att massera lite. Knöt sen kvickt på mej promenadskorna och slängde mej ut i solen. Vilket kanon väder det blev idag, vojvojvoj :) Hälsade på mormor och fick smarrig rödingmiddag av pappsen lagom på eftermiddagen. Senare kikade helena in på luciafika. myyyys.

Nu sitter jag alltså hör, övermättad av julgodis och julbak, illamående faktiskt... bara det int eär en attack på gång :S Skyller illamåendet på det två kriminella tåg-grannarna jag har som verkar vara påtända av både det ena och det andra... stinker gör dom hur som helst.

Imorgon startar sista veckan innan lovet. Slutar 13.15 varje dag utom fredag, guuu så skönt!





varsegooooo'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0