16 feb.

Torsdag, fredag, lördag, söndag o slutligen måndag. En massa dagar utan updatering nu igen. Det betyder att jag haft en himla massa att göra o datorn har haft prio nr 100. Underbart.

Helgen har spenderats på bästa vis.
Helena droppade in på kvällskvisten i fredags o med sej hade hon härlig sushi från nyfiket samt en påse lördagsgodis. Blev mys framför letsdance samtidigt som jag stickade en mössa till henne. Ibland är det härligt att vara tjej, ni vet när det gäller de grejjer som att klara av att göra fler en två saker samtidigt. Se lets dance, äta sushi, föra en konversation o samtidigt sticka ihop en mössa tillexempel, det skulle aldrig ni karlar klara av .. Ni får ju knappt i er sushin... (;

Jobbade på fifty på lördagen 10-15. En bra arbetsdag med trevliga kunder o varken tokstressigt eller super lugnt. Lagomt helt enkelt. :)

Alla hjärtans dag var det ju också samma dag. Andreas fick frukost på sängen av sin älskling, vilket jag tror var väldigt uppskattat. Åtminnståne tills han fick magknip o lämnade tillbaka mer än hälften till fröken diskare. Kul att vara tjej där igen, man är lixom utvald att fixa skitgörat.

Men istället blev jag överraskad med en vacker ros, ett packet o ny teburk samt te. Så länge man kompenserar så funkar det bra antar jag ... (:
Jag är rätt svag för blommor o pressenter må jag erkänna.

På kvällen mös vi med räkor o alla dess tillbehör framför melodifestivalen som var lika dåligt som förra lördagen, men ack så viktigt att se.

Igår däremot var det äntligen en dag med strålande sol o inte alls så fasligt många minusgrader. En perfekt utomhusdag helt enkelt. Jag o andreas bestämde oss för att ta skotern upp till kajevall för att fcka o med följde tobbe. Super fint i skogen o jag förbannar mej fortfarande för att jag inte hade med mej kameran. Var som himla fint längst leden o de korta sekunderna jag hann njuta av det så var det riktigt härligt. Men jag avbröts gång på gång av en jäkla smäll i ryggen. Jag hatar att åka bakpå, jag vill köra själv för sjutton. Hopp, studds o smäll i baken, inge vidare spakännsla det inte.

Väl framme blev det gulashsoppa o lite snowracer åkning. en toppen dag :)

Avslutade kvällen med ett besök hemma hos brorski där jag lämnade över mina allahjärtansdag presenter o en födelsedagsbukett till Anna. grattis grattis.
Åkte därefter upp på motionscentralen o körde ett spinningpass.

Ny dag o nya tag. Tror wallevoffsingen känner sej bajsnödig o behöver rastas, bäst jag kopplar honom för ett varv runt sjön innan lunchen. Fröken dräkten ska på kl 14.30 idag så får se hur mkt jag hinner uträtta innan det.. :)




Min bricka har fått en en liten makeover också. Lite sommarkännslor såhär i februari skadar väl ändå inte!?


  
Ett nytt projekt är igångsatt, stickning den här gången. O resultatet, det blir (förhoppningsvis)
en pippitröja i vitt/marin till Olle.


Till alla hjärtansdag bakade jag i dessa ekonomiska kriser egna minisemlor som jag gav bort till nära o kära. En uppskadad gåva (:

Kommentarer
Postat av: Annefrid

Va du är duktig och kreativ! Önskar jag hade tid å och kunnighet att kunna göra massa sånt oxå (=

2009-02-16 @ 17:12:56
URL: http://annefrid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0