En dag av livet.

Landad igen efter dagen.
Jag o andreas styrde alltså kosan mot gävle imorse med släpvagnen fylld med soffa. Medans Andreas blev ompysslad av storebror med en rejäl omgång massage så passade jag på att klä mej i strosingkostymen. Hann avverka lite butiker och hittade en del jokks. Blandannat en ny pinsett som jag invigt ikväll. Jag tänkte på dej, Rebecca när jag betalade vid disken. (; Ni som ofta möter mej o ser med granskande ögon har förmodligen upptäckt hur jäkla ovårdade o fula ögonbryn jag har. Men jag har ett försvar! Dels så har jag enormt tunna strån i mina ögonbryn, så fylliga o snygga kan dom aldrig bli. Men sen så har jag varit ägare till världens argaste pinsett hela livet också! Det gör fruktansvärt ont att bara titta på den rackarn, den riktigt biter i skinnet av bara tanken att användas! Därav plockar jag inte mina ögonbryn mer än .... ska vi säga max tre gånger om året? Senaste gångerna nu har jag utnyttjat Rebecca som plockare, då hon just utbildat sej till make up artist, så har känts suveränt att aggera provdocka! (; Men ah, hår är sånnt som växer och så även med brynen. Fördelen jag har, då jag äger alla dessa besvär, är att stråna är väldigt ljusa, så jag döljer dom bakom fondation o puder .. Men titta fasiken inte noga, för dåru!

Ah världen är utseende fixerad och så även jag. Går kanske inte att förneka när man väl kommer till kritan, vi alla sitter nog i klistret. Vissa mer än andra förståss ... Samtidigt vet vi att det är insidan som räknas, men att försköna skalet utanpå skadar knappast på en lagom nivå.*

Väldigt intressant och karligt inlägg idag, känner att jag verkligen skriver för mina manliga läsare.. När jag väl kommit på själva plocktekniken ska jag ta en genomgång i det också (; haha.

Nä... HIttade som sagt lite smått o gått idag, så eventuellt kommer det upp en bild. men inte ikväll, på tok för trött efter ridningen och krokryggen jag får här vid datan är knappast bra för ngt.
Så ska kila nu. tjingeling*




Kommentarer
Postat av: Sara

syr du fortfarande mössor & pannband? :)

2009-02-02 @ 22:35:21
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Rebecca

haha, det känns skönt att veta att du tänker på mig någon gång ibland ;P Om du kommer ner och hälsar på snart lovar jag att plocka några strån på dig! :)

2009-02-03 @ 20:37:27
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/
Postat av: Rebecca

haha, det känns skönt att veta att du tänker på mig någon gång ibland ;P Om du kommer ner och hälsar på snart lovar jag att plocka några strån på dig! :)

2009-02-03 @ 20:42:13
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/
Postat av: Rebecca

haha, det känns skönt att veta att du tänker på mig någon gång ibland ;P Om du kommer ner och hälsar på snart lovar jag att plocka några strån på dig! :)

2009-02-03 @ 20:43:17
URL: http://svenssonrebecca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0