Gävle.

morgonstund har guld i munn'.
Sitter o väntar på att toaletten ska bli ledig så jag kan borsta gaddarna innan det är dax att hoppa på x-tåget till gävle. Bestämde mej igår för att åka ner o hämta hem min prins som flytt dit i ngra dagar. Dax för honom att komma hem nu :)

Igår blev en rätt fullproppad dag, vilket jag kände av senare på kvällen då jag satt som en stock i soffan o verkligen kände hur orken rann ut ur porerna på mej...

Åkte på pace på förmiddagen o blev klar lagom till lunch. Den åts på hembygdsgården o därefter åkte jag på tygjakt. Har ngra mössor som jag bör sy upp, men såklart var det slut på tyg i ljusdals stora utbud. Så lyckligtvis kan jag fixa det i gävle istället, kanske handlar med mej ngt snyggt randigt då också :)

Handlade åt mormor innan jag hämtade upp älsklingsflickan på dagis o brummade vidare till badhuset för simskola. Medans jag väntade på att den skulle sluta sprang jag över på ica o köpte clementiner till barnen. Vilken super faster, lika poppsi varje gång med clementiner vill jag lova, ett hett tips! (;

Det är uppenbart att det är tryckt med fetstil "lättlurad" i min panna. Jag blir alltid haffad av fältsäljare, var än jag befinner mej. Dom lurar in mej i deras fälla som är omöjlig att ta sej ur .. Igår fasstnade jag efter

-hej, ringer du med telia
-Heej, ja eller med halebop.
-Bra då har jag en liten pressent till dej här

in my ass! inte fick då jag ngn present! Istället slutade det med att jag bytte telefonoperatör o har nu mera teliaungdom. Nytt mob nr skulle jag tydligen också få, vilket troligtvis kommer leda till livslång arbetslöshet om jag inte lyckas informera alla mina arbetsgivare om nytt nr.... men det kanske ska gå det me :b

-"du får ju 5000 gratis sms i månaden, så det är ju bara att skicka ut ett sms en endaste gång så är den saken löst"

Aja .. hursom efter allt badande åkte vi hem igen o jag klädde om för afro. Kände mej toktrött i låren idag när jag dansade, förmodligen efter träningen igår. Så det gick inte sådär allt för bra, men int ehelt dåligt heller. Kul hur som, o det är ju lixom viktigast :) Men jag vill kunna böja på benen ordentligt i dansen .. inte vara som en tröttmasst o knappt orka håll aupp mej själv :)

Badrummet är ledigt. Ngn som vet hur man kan borsta tänderna samtidigt som man har gasmasken på sej? Ngn har nämligen haft ett morgonärende där innan mej .....
typiskt.

Kommentarer
Postat av: cissi

passa dig för telefonfärsäljare vickurt... ;)

2009-02-18 @ 21:51:33
URL: http://ceciliaanderson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0