kurragömma i din gård av trä!?

Idag har det varit en såndär ruskigt kall dag igen. Vilken vinter, världens vinter dessutom. För inte kan då jag minnas att jag i mitt blott 20-åriga liv varit med om en sånhär riktig vinter ngn gång. Inte under de åren jag klarat av att analysera vädret åtminnståne, som barn var ju alting alltid toppen, förståss. Vinern var kanon, våren var kanon, sommaren och hösten lika så! Inga mörka kalla dagar som drog energin ut smilegroparna på mej. Aldrig.
Det gäller att kämpa för barnasinnet fasst åren drar iväg. Kämpa för det öppna sinnet. Det modiga och engagerade. Den där livsglädjen ni vet! :)

Kopplade Walle innan lunch och släpte honom lös ngra meter inpå kyrksjövarvet. Kylan riktigt rev i halsen medans kroppen sakta med säkert pumpade upp en behaglig värme. Skaplig kombo helt enkelt!

Åt lunch på hembygdsgården gjorde vi idag, mysigt o gott. En silltallrik som tog rätt för mkt stor platts i magen innan pastan med tonfisksåsen landade där nere. Trångt blev det och mätt vart jag. Åkte sen upp till mormor och njöt av gamla berättelser från hennes liv som ung och hennes minnen från min mamma. Jag älskar dej mormor. Du håller alltid med mej trotts att du egentligen inte har ngn uppfattning om vad jag alls pratar om. Jag litar på allt du säger. Din trygghet får jag aldrig nog av. När min mormor säger att det kommer bli bra, ja då vet jag att det är sant.

Hade ett ärende på arbetsförmedlingen också innan jag åkte hem o röjde upp lite. Sparya med jif o lukten av nystädat är åter tillbaka. Lagade en form av kykling gryta till middag och åkte sedan iväg o dansade afro. Kände inte att jag hade fullt med energi som jag brukar ha under passen. Jag brukar alltid ha ngn gömma därifrån jag alltid kan ta när hjärnan tror att kroppen tryter. Men inte idag. Stegen är inte nya för fem öre o takten o rytmen sitter i sen flera år tillbaka. Så jag kan inte skyla på ngt sånt, att jag inte kunde, som annars är en smidig utväg. Jag var bara alldeles för lam.

Hursom sitter jag nu här ny duschad o insmörjd i nya bodybutteret* jag köpte igår. Nytittad på topmodel är jag också, så kvällen känns fullbordad. Bara ngra skivor apselsin som saknas nu. Tjing*


Mest som oftast råder det total okontroll i frökenprupps hjärna och liv. Oftast blir det en massa tokigheter framkallade av stress och allmän förvirring. Idag mitt i snurret hade jag andreas i luren ena sekunden, pratade klart och la på. Andra sekunden skulle jag ringa anneli. Men .. luren är borta! Totalt försvunnen och jag letade överallt på alla tänkbara ställen. Sprang varv på varv här hemma men gav tillsist upp, Anneli får vänta. Lagar klart maten, äter middagen och dukar av. Öppnar kylskåpet för att lägga in mjölken. Den svarta rackarn har smitit in i kylen och placerat sig alldeles brevid messmöret & keson. How come!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0