Fröken erhardsson.

dag 6 o fortfarande ont i halsen, vad är det frågan om?

För att rädda ännu en bloggpaus är det bäst att jag plinkar ner några rader såhär innan det är dax att åka till jobbet.
Fritidsfröken för hela slanten idag. Jag har inget val längre, jag måste hålla med omgivningen att jag är tusingen överallt nu för tiden. Ett varierande liv, men det är väl deet man strävar efter egentligen? Att inte fastna i samma rutiner, dag ut o dag in, åren igenom. Variation förlänger livet säger dom, jag älskar när dom är förnufiga.

Igår måndag var alla jobb ivärlden som bortblåsta så jag drog på mej städkostymen istället och körde en rejälgenomgång i huset, från golvlist till taklist. Så nu är det skinande rent på gräddhyllan igen, med doft av fresh blossoms. Mot kvällningen sadlade jag ordagrant om och red första lektionen för terminen.

Tiden har runnti iväg o det är dax att förbereda sej inför dagen.
Stark kör första afropasset för terminen idag, jag är sjuk, jag kan inte vara med, jag blir syr.
Men vad hjälper det, förkylning kräver sin tid o det hjälps inte att tjata över ångesten med det. Jag måste bli hundra procentigt frisk nu för att kunna starta  från noll med en multirecistent kropp full av vitaminer som kommer klara av hela våren utan en ända snuva. att alltid se det ljusa...


Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

Ja jag skulle då absolut inte tacka nej till lite variation!! =)

2009-01-14 @ 12:12:38
URL: http://maddeluttten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0