touch and fly.

Sådärja, lite tid över för en uppdatering igen (:

Helgen var verkligen kanon! Lärde mej så otroligt mycket nytt och fick massor med inspiration. Skulle kunna tänka mej att leda 1 miljard pass pga all otrolig energi och motivation jag fick under helgen.
Jag har alltså gått en ledarutbildning genom gymnastikföreningen i helgen. Lärt mej om grupp träning.

-Kroppens utveckling genom livet
-Rörelseskolning
-Styrke- och rörelseträning
-Musikanvändning
-Anatomi och rörelselära
-Ledarskap
-Fysiologi och konditionsträning
-Rörelseanalys

En massa användbart vetande helt enkelt. Var en tjej från falun som höll i utbildningen, Malin Tittonen, super härlig tjej verkligen.

I lördagskväll åt vi på gk's tillsammans med Helena och Emil, jag o andreas. Super god mat den här gången, verkligen en förbättring sen sist! Efter det hyrde vi världens sämsta film som verkligen inte höll mej vaken. Jag var stentrött efter all information min hjärna utsatts för under dagen, så jag hade svårt att hålla ögonlocken öppna.

Kursen fortsatte sedan under söndagen o därefter gjorde jag nog int eså mkt vad ajg minns. Ibland äre sådär svårt att komma ihåg vad man gjort när man spolar tillbaka dagarna.

Men måndagen iallafall, då ryckte jag på mej fröken kläderna igen o tuffade ut till hyboskola. Snälla och lydiga barn var en perfekt uppvärming till ridningen på kvällen då jag verkligen behövde massor av energi då lektionen var rätt krävande. Men det gick himlarns bra så det var skönt.

Inget arbete igår, utan spenderade en massa tid inomhus och byggde på min koregrafi som jag ska köra på måndag. Ska nämligen hålla i ett fys och konditions pass med Rid&häst eleverna på slotte. Ska bli spännande (:
Tvekade in i det sista om jag skulle åka på stark för att dansa, o i sista minuten kastade jag in mej själv tillsammans med yogamattan i bilen och gasade iväg. Tack o lov, för det var verkligen super skönt att få svettas ur sej lite gamla förkylningsbaciller som gömmt sej kvar i porena.

Idag däremot har jag fortsatt med koregrafin till passet, lunchat på pens och knatat ett varv runt sjön med bästa vallegodingen. Hälsat på mormor och sytt klart en mössa. Nu ska jag äta lite innan jag ska proppa in pappsen i bilen och tvinga honom in på pace. Kan bli spännande :)

O alla ni uppmärksamma;
Ja, jag skrev fel i förra inlägget. Jag menade såklart Let's dance, inte idol.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul det lät med utbildningen!

Skulle jag också vilja göra!!

2009-01-21 @ 20:30:06
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0