Blixtrar och dunder!

tiiiiiiiiiiiiiiiillbaka igen!

Blev ett längre uppehåll än beräknat, men det har sina anledningar ...
Dunderblixten slog rätt ner i våran skorsten förra torsdagen när åskvädret härjade som mest här hemma. Lyckligtvis befann jag mej på lämpligt avstånd, i leksand närmare bestämmt. Jag är livrädd för åskan, har alltid varit det. Den enda trygga plattsen har varit hemma, hemma på gräddhyllan, där kan det inte slå ner..... 
Där ska det inte kunna slå ner.
Detta pga av att vi har en elledning som går tvärs igenom vårangård och den har ju som kännt är åskledare. Lika så järnvägen som passerar alldeles neranför huset, den har också åskledare. Men, ngt hände och blixten bestämmde sej för att mot alla odds dundra ner i skorstenen. Kontentan av hela alltet blev alltså; Totalt utslaget pannrum = ingen värme, varesej i element eller vatten. Många trasiga lampor, datan + tvn död och en jädra röra i köket med kryddburkar spridda över golvet.

Hursomhelst.
Leksand dagarna var underbara. Kanon mysiga och innehöll allt det där som dalasommardagar ska göra. Glada torsdagen med marknade, strosing bland små butikerna, promenad bland söta rödatimmerhus, besök både i falun och bårlänge och massa härligt dalamål. Toppen!


Redo för fight.


Minigolftävling sysselsatte oss en förmiddag. Lyckligtvis kom regnet lagom till mitt största utbrott på hela semestern. Minigolf kan verkligen knäcka mina nerver totalt.


Super god lunch på konditori Siljan

Torsdagskvällen spenderades på bästa sett i goda vänner sällskap. Vi blev hembjuda till Thereses & Olles fina lägenhet. God middag och toppen sällskap!

Väl hemma i hälsingland igen hände det grejjer. Jobbade på lördagen, och allt gick bra. Tills det smällde till mitt på dagen och min jädramage gjorde utlopp. Jag har sedan flera år tillbaka daglig magsmärta och uppblåsthet, men brukar alltid lyckas kontrollera det. Men inte i lördags, det gick bara inte.,.. Det hela slutade med att jag fick åka från jobbet till akuten, sitta där i fem timmar och kräktes 8 gånger. Solen sken och det var perfekt väder ute, för en ute dag. Om dagen hade varit för jävlig så var natten ett helvete. Aldrig någonsin har jag kännt av sådana smärtor, fy farao! Natten igenom....
Efter många om o men så är jag åtminnståne återhämtad nu, tack o lov :) Och lyckligtvis sätter en ordentlig utredning igång, redan idag faktiskt då jag ska upp och ta prover. Spruträdd som jag är siter jag här med nerverna i halsgropen, men väl medveten om att det kommer gå bra och börjar bli livrädd. haha, fan för sprutor :b

Annars jobb helaste långa dagen. Bjuden på middag hem till Helena ikväll, kommer bli mysigt! :)
Igår däremot hade jag Andreas med mamma här hemma, på liten räkfrossa.
Jag älskar sommaren.



Kommentarer
Postat av: Moa

Skönt att du pigg igen! Hörde om åskknallen av Helena... och liksom wtf?! :)

Hadé!

2009-07-24 @ 13:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0