kvällspigg.

Dagen slutade int elika toppen på jobbet som den började ...
Lagom efter lunch åkte jag på världens magont som vägrade ge sej. Stor svullen mage som krampade och gav svettningar, fy sjutton. Tack o lov känns det mkt bättre nu så här på kvällskvisten, hatar mina magkramper.

Gräsänka som jag är, då båda mina karlar är utflygna i helgen, har jag pysslat ikring i förklädet ikväll. Städat och plockat, samt bakat bröd och gjort en ny satts kokosglass. Den förra blev nämligen upp äten igår, inte en endaste kula kvar. Brödet har lixom glassen blivit en favorit, är tredje gången jag bakar det nu sen midsommar, supergott!

Glassen är på kylning och brödet på gräddning. Det luktar hembakat här på gräddhyllan, underbart.

Lagom till matlådan imorgon skördade jag några stycken av mina rädisor, så himla gott när man bara kan äta direkt ur landet. Precis som jag gjorde när jag sprang runt med mina barnben .. Tack för att jag kan.




En väska/ tidningskorg/ Picknick korg mm mm. Hur som helst, en väska för min del slog jag till på idag. Har smakat på den länge nu, men det har aldrig blivit av att jag köpt med den hem, förns idag. En liten repa på den dock, men det gav istället ett bättre pris, så det vägde upp :)

I vilket fall som helst så är den handgjord. Tillverkad av återvinningsmaterial och rester som papper, kartong, tyg, läder, trä, plast. Sånnt sponsrar jag, så den var värld varendaste krona, fin är den desutom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0