att plinka på en stämma.

Helgen har swishat förbi i sin sanna bemärkelse. En lyckad helg på alla plan och solen har hängt med, tills idag .. Men tillåter den att vila en dag, bara den börjar skina imorgon igen :)

Hela fredagen gick åt till begravning och för att hedra samt minnas andreas morfar. Det var många jobbiga stunder samtidigt som det där emellan kändes väldigt fint och lättsamt. Mellan alla tårar fanns ändå skrattet, tack vare alla minnen och alla historier. Jag farcineras av livet och sånna här gånger än mer.
Jag avslutade fredagkvällen hemma ensam, kände att jag behövde sammla ihop mej och bearbeta alla intryck jag fått under dagen. Så mkt kännslor, medlidande, frustration och sorg som snurrat runt i timmtal under dagen samtidigt som jag däremellan blev stucken av glädje och lycka. Jag tror det är viktigt att sammla ihop sej själv efter en sådan kännslokarusell, ta tillbaka kontrollen igen och tillåta sej själv att förstå och acceptera.

Lärdagmorgons promenad föll in likt alla andra veckans dagar och jag mötte upp sara halv åtta. Varmaste morgonen hittils och visst värmde solen ngt!
Efter frukosten tog jag tag i det som hängt över mej länge. Det var dax att plantera om mina 'gammla pelagoner' de jag övervintrat och nu börjat väcka igen. Innan det var klart hade jag slängt fler än hälften, många var för små och såg inte ut att bli ngt. Hur som helst påtade jag på med det fram till lunch. Fick en lysande idé om att det skulle vara perfekt att baka bullar på eftermiddagen så satte igång med degen medans jag svalde lunchen.

Lagom till jäsningen kom Sara och hämtade upp  mej och vi styrde kosan mot kajevall och milspåret. Det var den roligaste längdåkningen jag någonsin varit med om! Jag har noll teknik vad gäller längdskidor och har länge varit stensäker på att ingen någonsin kommer klara av att ha sämmre teknik. Men igår fick jag rejält stryk på den fronten! Förlåt sara men du hade faktiskt inte rätta knycken du heller! haha. Jag vet inte hur många gånger jag vände mej om o bruttan stog o svor på knäna efter att ha tappat fästet och druttat ner.
Hur som helst så fick jag en rejäl portion med skrattkramper längst vägen så bortsett från allt slit med bakhalt och is så var det riktigtriktigt skönt att vara ute!

Bakade vaniljbullar på eftermiddagen och resultatet blev super!

Efter middagen tog jag en påsebullar i handen och styrde upp mot Näsberg. Umgicks med Anneli o co resten av kvällen. Super mysigt o super trevligt, en perfekt lördagkväll helt enkelt. Flytta hem igen räkan, jag vill det. Gbg är inget för dej :)

Dödstrött körde jag hem kring halv ett och jag kände att jag var en livsfara på vägen. Jag var på tok för trött för att köra bil egentligen och trotts att jag poppade musik för fulla muggar var det svårt att känna sej allert. Jag hatar mörkerkörning ...

Klev upp som vanligt och gick runt sjön med mitt sällskap idag igen och sen dess har jag arbetat med träningsprogrammet jag ska köra uppe på gymnasiet imorgon. Det känns opeppat och jag vet inte varför. För när jag väl står det och hoppar o skriker tycker jag att det är hur kul som helst. Men all förberedelse innan tar kål på mej... blä.

Hur som helst tänker jag ta en paus nu o knyta på mej jogging skorna istället och skutta iväg ett varv runt ngt :)


    

Kommentarer
Postat av: cissi

ja men dom där såg ju goda ut ;) blev det bra med marschansås?

2009-03-22 @ 14:34:13
URL: http://ceciliaanderson.devote.se
Postat av: Sara

verkligen tjusiga bullar du :)



och visst är det väl tur att jag kan roa dig ;) nästa gång får vi ta med kameran tror jag :)

2009-03-22 @ 22:35:39
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Cissi

då måste jag oxå prova det fram över! :) jodå, jag hade askul :D hade den där från JC tror jag det var. drog till ett skärp i midjan oxå, blev kanoners :) måste tvätta den innan du får tillbaka den bara, jag blev lite nerspilld några gånger :P

2009-03-23 @ 09:02:33
URL: http://ceciliaanderson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0