dra i startkabeln.

Förkylning o en massa krångel i livet har fått mej till att avstå bloggen några dagar. Det är konstigt med livet, man vet inte vad som händer o sker från ena dagen till den andra.. ingen dag är den andra lik. Finns allt kvar och finns alla kvar dagen därpå? Oftast tar man det för givet och bara låter livet rulla runt helt oberört, men oftast är inte alltid och helt plöttsligt får man sej en smäll på kinden för att hamna i insikt. För att lära sej och förstå att allt är inte självklart, och allt inte ska vara det!
Även det är konstigt med livet ... samtidigt som det tillåter oss att bara rulla runt för oss själva o fokusera på oväsentliga saker smäller det ibland till oss riktigt hårt för att ge oss ordentligt perspektiv på saker o ting. Dom där smällarna kan vara rätt hårda ibland och kännas enormt orättvisa. Men när allt kommer ikring och tiden börjat gå igen brukar förståelsen komma ikapp och vi börjar rulla igen.
Det är konstigt med livet, när det släpper oss för att rulla vidare.
Man kan kalla det tur....

Man behöver påminnelser för att inte glömma att visa uppskattning, till alla och allt runt omkring. Nära som kära och de lite mer avsides men ändå omtycka. Det här kan vara som en sånn liten påminnelse, jag tycker det. Uppskatta idag och rulla vidare imorgon ... :)

Vaknade 06.40 idag, hungrig som aldrig förr o då är det helt omöjligt att sova vidare! Jag blir galen på mej själv, det är fem dagar av sju som jag vaknar pågrund av att jag är hungrig. Jag vaknar int eav sånna där vanliga saker, som att jag drömmer en mardröm eller för att det är för varmt/kallt eller att jag behöver gå på toaletten. Dom gångerna brukar jag faktiskt vara rätt svårväckt :b haha. Närå, fröken prupp vaknar för att hon är dödshungrig o magen knorrar som aldrig för. Finns inget annat att göra än ge efter för trycket o kliva upp dom gångerna ...

Börjar inte jobba fören kl.10 idag så jag har en stund på mej att grejsa runt med lite annat innan jag åker ner på fifty o tar en morgonfika med de andra. Längesen jag jobbade en heldag där nere nu, har mest blivit helger sista tiden. Kom ner o handla lite av mej vettja, känner att jag kommer vara het med tipsen o förslagen idag (;

Förkylningen har släppt o träningen satt igång. Varvat sjön med jogging ett par gånger sen jag tillfrisknat o körde funktionell styrka igår. Tackar mina vitaminer i kroppen för hjälpen att mota bort rackingbacillen som hade attackerat mej, blev en kortvarig förkylning den här gången. Peppar peppar ta i trä ...

Dax att göra mej iordning nu innan tiden rinner ifrån mej, tänkte ta en promenix ner på jobbet idag. Känner att jag behöver vakna till lite.
Tjingeling*
 

Mitt nästa mål, Sara du kanske också hakar på?! (;

Kommentarer
Postat av: M a d d e l u t t e n

Bra gumman, för du skriver verkligen så himla bra, vi diggr dig!! :D Kram

2009-03-06 @ 09:23:38
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Sara

Fint skrivet, som alltid. Hoppas det inte är något allvarligt krångel du har fått tampas med!



Skönt att förkylningen är borta i alla fall :) kanske ska vi ta oss en promenad någon dag?



Är det yoga du har tänkt som ditt nästa mål eller tolkar jag bilden fel? ;)



2009-03-06 @ 16:00:14
URL: http://sarax.blogg.se/
Postat av: Lena

hoppas du får en mysig fredags kväll! :) kram

2009-03-06 @ 18:27:31
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0