Håll i hatten!

pjuu, jag är verkligen helt slut o borde egentligen valt sängen framför datan nu. Men med ny borstade tänder så har jag ytterligare lite energi kvar som jag kan spendera till det här inlägget... :)

Dagen startade verkligen upp och ner. Vaknade med ett ryck som alltid, tror jag vaknar på grund av väckarklockan och kliver upp. Mycket riktigt, klockan säger kvart över och det är strax dax att möta upp sara för morgonpromenaden. Gör mej iordning och tuffar iväg i lillaBlå ... Nästan framme och det är dax för nyheterna på Rix, 'gomorron klockan är halv sju' . Halv sjuuuu?!?! Jag är en hel jäkla timme för tidig för tusan!

allt annat hade ju stämmt;
Jag vär rätt trött med detsamma jag vaknade,
men väl uppe piggnade jag till och röck på mej kläderna,
klockan hade pekat på kvart över, precis som den ska
... men på helt fel timme! Ibland blir jag så le mej själv.

Jag reagerade på att solen lös från fel ställe när jag låste dörren till huset, att den lixom var lite lägre än vanligt och bländade mej i ögat... från fel håll. Men jag gjorde ju såklart inge större anspråk på det, inte mkt att göra åt saken lixom...

Hur som helst var det ju bara att vända kosan hemmåt igen efter min upptäckt.

Satte på mej städhandskarna och ruskade alla mattorna istället, medans jag inväntade tiden. Städade även undan alla grejjer som låg på fel platts och hann dra fram dammsugaren innan det var daxa tt möta upp sara, på riktigt! :)

Super skön promenad med lite mindre is än dagarna innan, så det var toppen!
Åkte sen hem och frullade och fortsatte sedan med storstädningen.
Klar lagom till lunch och då väntade lunchpasset på Stark, funktionellstyrka.

Svettig o ruffsig skyndade jag sen upp till UC och hade träff med Studievägledaren. Inte mkt klokare blev jag, men fick några hjälpsamma råd påvägen som jag tänkte försöka förvalta ngn dag i helgen ....

Kollade läget med mormor innan jag hälsade på hemma hos ängeshuset. Blev inte långvarig ngnstans då harhäng väntade med en joggingrunda ute i solen. Blev en toppen skön 1h rutt på bar asfalt! Så jäkla härligt att den börjar tina fram nu ... o jag älskar våren, jag får så himla mkt energi! Känndes som att vi hade kunnat springa hur längesom helst idag, blev trött emellan åt med snabbare än kvickt laddades jag på med ny energi. Jag tror på solen...

Åt middag o bar sedan av mot kidsdance och youngdance. Dock lite färre deltagare än vanligt, men det berodde på massa skolövernattningar så det var ingen fara.
Har varit hos moster sen dess, checkat så stickningen är i sin ordning, vilket den var. Tur det, orkar inte med att göra fel fler gånger nu. Jag vill att tröjjan ska vara klar, NU!

Hur som helst, jag är riktigt trött nu och ska ta o hoppa mot sängen.
Imorgon väntar en tuff dag. Andreas morfar ska begravas och jag vet.... det kommer bli värdigt!
Men också jobbigt. Begravningar är verkligen speciella. Allt som oftast är dom jobbiga att genomgå, men dom är även sköna. Sköna på det sättet att de sätter punkt för det förflutna, ger förstålse för det som hänt och ger chans till att få sörja. Tippa över tillbringaren för att sedan klara av att fortsätta.. Forsätta livet som fortfarande lever. Det är viktigt.

nattinatt*


Kommentarer
Postat av: Stina

Hihihi, fast jag valde ju åt dig till min fördel :D

Vill ju ha min Toolan nära . .

2009-03-19 @ 22:35:47
URL: http://stinakampe.blogg.se/
Postat av: Sara

hahaha, jag ska spara det sms:et och läsa varje gång jag behöver skratta ordentligt ;)

2009-03-20 @ 16:01:51
URL: http://sarax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0