Kall om snoken.

Burr, minusgraderna har härjat inatt. Lämnat tydliga frost sår på min bil, skit. Jag har bråttom med våren nu känner jag, kom igen nu nångång!!!

Passet igår blev lite mer överbefolkat än vad jag räknat med. Alla fotbollsgym. tjejer var också med. Kontentan blev väl ungefär ; trångt, hattigt o för lite redskap. Men jag försökte göra det bästa av sistuationen och tror passet blev rätt hyffsat ändå ... Men hur som helst så gjorde det mej mer taggad till nästa gång, har redan lite små idéer om vad jag ska köra för övningar då :) och ny musik, det är ett måste!!

Efter passet styrde jag kosan mot garnaffären, jajjamensan. Jag är så förbannat trött på pippi tröjan jag hållt på med i en evighet nu, som det känns. Jag vill bli klar, senast ikväll! menmen, det krävs tid för att nå det resultatet.
Hur som helst köpte jag nytt garn samt mönster, jag ska pillra ihop en alldeles egen tröja, bara till mej själv :) Utan massa kruxiga mönster, bara helt slät enkel. Ah, det tror jag kommer bli perfekt ! (;
rosa dessutom .... vårvårvår.

Kände mej rätt lamsalgen igår kväll, frysen också pga av kylan som rått dagen igenom. eller blåsten rättare sagt ...
Jag o A bestämde oss för att bastun var det rätta elementet för kvällen  och så rätt vi hade! Så himla skönt att känna sej sådär riktigt genom varm efter en dag i tuppskinn.

'Vem vet mest' på tvn igår. Och liksom alltid när det är ett fråge program på tvn klickar tävlingsmänniskan i mej igång och jag sitter med full fokus för att försöka hinna svara på frågorna innan deltagarna, lika spännande varje gång!
Andreas däremot är inte lika förtjust i de programmen, inte i spel med samma förutsättningar heller för den delen. Men hur som helst så hakade han också på i mitt engagemang och frågan kom ...;

'Vad heter den gud som i den nordiska mytologin sägs dundrar fram i sin vagn dragen av två bockar?'

Helt plöttsligt utbryster A högt och stensäkert;
- TOMTEN!

hahahahaha, ibland är han så himla go så jag bara vill äta opp han!
Det är en snickare i ett nötskal det, tur att dom är grym på en hel del annat! :)

Morgonpromenaden är gjord och kylan ritkgit bet i kinderna idag. Dax att lätta härifrån och hänga tvätten o därefter eventuellt hinna med pace innan lunch. Annars behöver det handlas åt bode mitt hus o mormor. Och 15.15 är det dax att fräsha upp kallufsen igen, 10 veckor gick fort den här gången.
Vet inte irktigt vad jag ska hitta på med ruffset, tål att tänkas på ngn timme till tror jag :)



Vem döljer sej egentligen bakom skägget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0