Snor, pink, skridskor och kräksnö.

Rubriken sammanfattar större delen av min dag igår. Drog på mej frökenprupp kläderna för andra dagen den här veckan och hade ansvar för  alla femåringarna under förmiddagen...
Det var utedag på scehmat o det skulle åkas skridskor var det bestämmt. Glada släpade jag mina barn samt ett trettiotal andra femåringar från övriga ämbarbo/hybo förskolorna till isbanan. Plogmannen hade svikit o isen låg täckt av en tjock snö matta. Inget att fundera så mkt över då alla barnen ivrigt ville skynda på med skridskorna. Fram med musklerna o börja skotta helt enkelt.
Innan jag gav upp hann jag skotta fram en liten plätt att åka på, klä på vantar, hjälpa till med kisseriet, trösta ledsna frysna barn, knyta av o på med skridskor plus lösa ett o annat bråk..... trettiofem gånger!  Allt detta i kräkande snö.
Mysigt med lunch också ute i naturen, speciellt när hela ryggsäcken fylls med stora blöta snöflingor och man har fullt scho med att se till att barnen bibehåller soppan i kåsan, och inte tippar allt överbord....
ingen mer ute dag förns solen tränger fram nu tack ... :)

På kvällen styrde jag kosan mot stark o dansade av mej lite.
Slocknade som ett ljus tidigt och klev idag upp före tuppen.
Frökendräckten är påtagen och dax att köra blåbäret till hyboskogarna igen ....
Tjingeling*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0