vita flingor.

Wow, hur mkt snö finns det i det här landet egentligen?!
Varje gång man entrar funäsdalen slås man i skallen av att det är en never ending winter ....
snö så långt ögat kan nå o än mer vräker ner från himmelen. Här uppe är det långt kvar innan man tillåts längta efter asfallt och knoppande träd. Den där perfekta vårvinterdagen står närmast på önskelistan.

Ingen sol idag, däremot pytte små snöflingor som virvlat ikring i vinden hela dagen, typiskt fjällväder helt enkelt.
Förmiddagen ängnades åt skottning, som alltid här uppe. Samma lika never ever ending story på den fronten... ingen favvo syssla direkt.

Frammåt lunchtiden däremot lasstade vi in slalomgrejjerna i peggan och slirade iväg mot ramundberget där resten av eftermiddagen har spenderats. Jag och Biggan har farit fram och övat carving, och med brillorna nere var vädret faktiskt rätt behagligt :)
Lite väl mkt snö i backarna bara, men jag klagar inte. Hellre snö än is, man landar lixom mjukare på rumpenstumpen då :)
Lunchade uppe på nya toppstugan i ramund, Tusen heter den visst. Super god laxsallad i riktigt läcker miljö.
Avslutade dagen med afterski nere på rudolf, "Absolut Svenskt" och en klassisk afterski stämmning.

Dax att hoppa i duschen nu. Middag på eriksgården ikväll .. Jag är super hungrig, o super trött med för den delen ....
mat mat mat :)

   

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Heeej Vickan! Hur är det med dig då? Jag måste bara fråga, för jag kan inte sluta tänka på det. Köpte mamma kläder av dig idag på Fifty? Hon ringde till mig och sa att hon pratat med en glad, riktigt söt tjej som visste vem jag var. :) Jag kunde inte komma på någon annan än dig, men eftersom mamma är så dålig på namn så måste jag fråga, så jag får ro i sinnet. :D



Är du hemma till påsk? Jag kommer hem på "påsklovet" :)



Kramar Rebecca

2009-03-28 @ 19:38:38
URL: http://gladiol.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej vannen! Sitter har inomhus framfor skarmen i skydd fran kl. 13 solen och slungas in i varld av sno och kyla! Men pa en bild langre ner ser du ju inte ut att plagas trots vurpor!



Jag har ingen mobil har, utan folitar mig till dator da och da, men bara for att jag inte hor av mig sa mycket sa ar det inte for att jag inte tanker ppa dig! Onskar du kunde vara har med oss, saknar korsordstanten under det breda hattbrattet!

Ses snart anda... :)



Massa krams fran mig och en vanskaplig aven fran Ivan! :)

2009-03-30 @ 08:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0