Att jaga ikapp.

wohoooooooooooo, pågrund av super långa fina dagar och sysslor upp över öronen har jag lixom int ehunnit med bloggen. Försöker mej på en kvick upphämtning och en kort sammanfattning för att komma på banan igen :)


Jag körde mitt bokade pass med natur ettorna i fredags, en hel mix med både dans och styrka, verkade vara uppskattat. Av både grabbarna och flickorna faktiskt, kul med nya elever med glada sinnen! :) Tog mej själv på en löprunda tillsammans med harhäng efter det, andas frisk luft efter gympahall kändes som lyx faktiskt! Blev en runda uppe på måga med ljusnanleden som extra.. Mkt upp&ner med stockar och stenar ... Inte bästa förutsättningarna för att hålla ett stabilt tempo kanske, men bra träning.

HemmaSushi blev kvällens middag tillsammans med A. Och jag fick även ett kärt besök av Moa som äntligen är hemma från landet långt borta. Även hon överraskade med super söta pressenter, från Bali faktiskt! Jag förstår inte vad det varit frågan om den här födelsedagen, att jag får så här mkt pressenter hör verkligen inte till vanligheterna! Inte stora, men ack såååå värmande! (:

Senare på kvällen tömde jag upp mina körsbär i nyaste skålen och mös upp i soffan.

Sara sovöver morgonprommissen i lördags så istället blev det en morgonjogg för mej. Skönt det med, skippade ipoden och lyssnade på sommarfåglarna istället. Härlig start på dagen! :)
Jobbade sen nere på fiftyfifty till kl 14. Massa handling och förberedelse inför kvällen efter det. Storebror skulle vara med i matstaffeten och efterrätten skulle visst ätas här hemma, hos mej. Så blev lite donande och skjutsande under eftermiddagen..

Middag tillsammans med helena där jag lyckades laga ihop en riktig god kyckling rätt faktiskt. Med blandannat mango chutney och torkade persikor, hur gott som helst var det! Sanna anslöt lite senare och eurovision och fruktsallad täckte upp resten av kvällen.

I söndags var det perfekt golfväder så en stor del av dagen spenderades ute på banan. Tog mej en sväng ut på näsudden efter det o guuuuuuuuuud så fint det är där ute. Jag vill ha ett torp! nunununu.

Jobb hela måndagen i princip. Började med generalrepetioner tillsammans med hybo uppe på slotte. Gång på gång gick vi igenom programmet inför kvällen och som vanligt rådde kaos. Lixom alltid när det ska vara uppvisningar osv . Ingen vet nånting och alla bara troor så mkt! haha. Men jag tror dom fixade till det himla bra tills kvällen och att det blev en lyckad föreställning! En gruppa mina barn kunde ni kika på i ljp imorse förresten,  mina afrokids.

Hade en halvtimme att andas på innan det var dax för nästa jobb. Körde fyspass med rid&hästgymnasiet en timme senare under eftermiddagen och var skönt att bryta av med äldre elever mot slutet av dagen!
Hoppade i löparkläderna efter dete och luftade hjärnburken på måga innan det var dax för middag och ridning.

Igår var det fullrulle helaste dagen, från morgon till kväll! Startade med morgonpromenaden tillsammans med Sara, sen var det dax att klä på sej trädgårdshandskarna. Åkte iväg och handlade jord blommor krukor och diverse nödvändigt på förmiddagen Lunchade på golfen tillsammans med pappi och satte sen igång här hemma. Planterade massamassa blommor, i krukor, amplar och balkonglådor. Satte lavendel i landet och målade sandlådan. Pyssalde och donade ända in på kvällen... Sånn tid det tar, det är helt sjukt!! Men klar blev jag och avslutade kvällen med ett super skönt afropass på stark!!!

Pjuuuuuu, världens längsta inlägg. Men För att minnas mina dagar måste jag anteckna, och det gör jag här... man vill lixom inte glöma livet. Visst?

Idag är morgonpromenade på tu man hand genomförd, frukosten är äten och nu är det dax att hoppa upp på cykeln! Kaven runt tillsammans med sanna väntar innan lunch. Och klockan 2 är det dax att fixa till frippen, jag ser för hemsk ut nu ...




Kommentarer
Postat av: Stina

GUUD så du håller igång !!

2009-05-21 @ 14:55:33
URL: http://stinakampe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0