Jordgubbsvår.

Ett år äldre än senast?
Man skulle nästan tro att det är så, när man helt plöttsligt går från 20 till 21, men det funkar ju inte riktigt så. Det är den där matten som krånglar till det igen ... bara :)

Jag visste att jag hade en del att förbereda inför min födelsedag, men aldrig aldrig trodde jag väl att jag skulle bli totalt sönder stressad.

Började jobba kl 9 ute i hybo, där väntade 2 svettiga timmar med dans träning. Stressade sen hem därifrån klockan 11, iväg på delins och storhandlade bakingridienser. Snubblade ikring bland mjölhyllor och konstiga chokladsorter.
Gjorde ett tappert försök att hinna blanda färdigt degen till kanelbullarna innan 12, men misslyckades såklart. Det funkar lixom inte på tio minuter ... Men sånn är jag, tidsoptimist vad än det gäller. Hur som helst slutade det med att klockan rusade ifrån mej och jag hade mer mjöl på golvet än i bunken och innan det var färdigt låg bakassistenten på golvet och degen hängde halvt utanför. I panik fick jag läget underkontroll o degen hamnade på jäsning.
Lunchde på Pens tillsammans med A, stora godaste pankakorna där på torsdagar, o  vad passar bättre på min födelsedag? :)

Efter lunch fortsatte min kaos i köket. Samtidigt som jag knådade bullar bakade jag också kärleksmums och tårta. Ja, ni kan ju gissa hur det såg ut här hemma på gräddhyllan. Tilläggas kan att jag hade planerat in ännu en kaka som skulle bakas, storstädning av huset och en rejäl dusch av mej själv och hår ... Nya blommor skulle planteras på bron också och vitsippor skulle plockas. Allt på tre timmar .....

Ibland blir jag inte klok på mej själv!
Men på nått sätt löser ju det sej alltid för Victoria erhardsson, det bara är så .. Jag har nog en räddare i nöden som vakar över mej, ständigt på vakt för att rädda upp min kaos. För det är inte bara ibland det blir så här, utan allt som oftast. Jag ska göra precis allting exakt samtidigt!

Min älskade guldtant kom tillsammans med moster som första gäster, super mysigt att ha dom här hemma. Dom pysslar o donar med det mesta och det är verkligen inte ofta jag har dom på besök :)
Dom byttes senare ut av bästabrorski med guldbarn och sen trillade toppenflickorna in. Pappa o A, närvarade mest hela tiden såklart :)
Min dag som i sin helhet varit en total kaos avslutades på bästa sätt i godavänners närhet och massa gott fika!

Bilder på finaste pressenterna kommer senare. Gäller att fånga den här dagens lediga timmar nu .. Börjar jobba uppe på gärdåsen kl kvart i tolv och jobbar fram till halv sex. Därefter blir det ännu mera Kalas, Ollefisen fyller nämligen tre år idag. Det är en stor dag för min guldgosse det vill jag lova! :)

Tjingeling*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0