krydd från india.

Dricker teét jag fick av helena, från Indien, för första gången nu. Nya smaker som jag verkligen inte kan sätta fingret på. Massa kryddor är det åtminnståne, det känner jag.. ibland sticker det lixom till på tungan sådär. Men vad smakar det, egentligen? Gott eller inte har jag också svårt att bestämma mej för .. men jag tror det är gott, i efterhand när man kännt efter lite. Konstigt hur allsidiga ens sinnen är, hur mkt det kan ta in och behandla. Konstig jag är som sitter och funderar ikring det här mitt i onsdagen. :)

Sov över morgon promenade igeeeeeeeeen, vad är det frågan om? Nånting är på tok, men jag vet inte vad. Jag tror det är för mörkt i mitt sovrum, det måste vara därför. Ska prova sova med uppdragna persienner inatt, det gör nog susen! :) Får se hur poppis det är hos min A, han vill helst ha bäcksvart och knäpptyst för att få sin skönhetsömn. Men går kanske att manipulera :)

Hur som helst drog jag på mej löpardojjorna efter frukosten istället och tuffade upp till måga tillsammans med sara. 8,2 blev dagens runda för mej, det räcker bra :) Ilande skavsår förstörde mina sista 2,5 km ... jag hatar nya skor innan det r ingådda.. blääääää.

Åkte därefter på dollar och inhandlade mej massssor med matlådor. Så nu är mitt storkok infryst. Blev att jag lagade chili sin carne, broccoli gratäng och kycklingcurry igår eftermiddag. Så nu slipper jag stressa med luncherna framöver, spec på måndagar och torsdagar då det vanligtvis kör ihop sej lite :) Ska laga till en lassagn idag också, när tid ges .. matmatmat.

Igår på jobbet gick jag igenom miljontals olika jeans modeller, känndes det som. Ändp har jag flera stycken kvar .. Pju, inte lätt att lägga alla modeller på minnet. Men jag måste, blir så mkt enkelare när jag får mina jeanskunder då jag har lite humm om utbudet... Men mkt att ta in är det vill jag lova. Högmidja, låg midja. låg fram-hög bak, rak midja. Bootcut, mindre bootcut, raka, stuprör..... blablabla. Hjärnan på helsnurr :)

Senare på kvällen hann vi med pace en sväng jag o Sara .. Blev en genom körare på armarna, lagomt och skönt. :)

Teét är slut och dax att hänga min tvätt.


Lunchen blev kycklingcurry grytan med bananer och nötter samt quinoa, bra vickan,d et var gott! ;D




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tid imorgon kanske? Jag vill också ge prelle!

2009-05-13 @ 19:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0