saknaden.

blev inte många timmars sömn inatt vilken jag börjar känna av nu såhär när kvällen tågat in på nytt. Ska faktiskt ta att bädda ner mej strax, ladda om inför imorgon. Det behövs verkligen... känner mej inte på topp...
Dagen har för övrigt varit bra, men lååååångt. Började 08.30 och gick nästan ända fram till 17.30, en heteoretisk dag där ämnet varit sjukdomslära. Intressant faktiskt! Så det här kan nog bli bra, bara min lillhärna lyckas hänga med i svängarna, den har ju för vana att total krasha och göra soppa av det mesta. Men vill man så kan man, brukar det sägas :)
Stor handlade på lunchen och som en lyckolott fick jag skjuts ända fram till dörren av Lena i klassen, sååå tacksam för det!!!! :)
Lagat middag och varit ute i skogsdungen är väl det jag hunnit med resten av kvällen. Har pysslat ihop en liten kvistkrans som jag ställt inne i mitt rum, lite julfint sådär :) Jag saknar så mkt nu när den bästa tiden på året kommer .. Jag verkligen älskar december med allt julmys i glada nära&käras sällskap. Så mkt värme och kärlek, trygghet och glädje ... så mkt som jag saknar här borta, på berga höjden... Inte ens en julkalender har jag, o imorgon är det 1a december ... Jag har min julstjärna, min amaryllis, hyasintlökar, adventsljusstake och massa fina ljus. Försökt gjort fint och mysigt på min lilla boyta, men ändå känns det så ensamt. Mest av allt saknar jag ngn som kan lyssna och förstå.. Det är sådana gånger jag blundar, tänker tillbaka, känner, hör och luktar ... mamma. Allt är simulerat men ger mej ändå så mkt. Tryggheten och värmen från henne kommer aldrig försvinna, det är då verklig kärlek speglas. Fan, frustrationen blir ibland för mkt och jag vill bara rycka tag i första bästa gran och krama mej fast. Känna det stabila stödet från stammen, den skulle ju lixom aldrig rubbas. Det skulle inte spela ngn roll om jag uttryckte mej fel, sa fel saker eller kanske ngt hel knasigt.
Dax att införskaffa sej ett kramdjur kanske? känns som en bra idé, ngt jag ska önska mej av tomten i år .. Fast helst i förskott förstås, behöver ett kramdjur NUNUNU!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0