it's the final countdown!

Jiiiiiiiiiiiiha, nu är det verkligen nedräkning på högsta nivå! Enstaka en pytte dag kvar innan själva finalen, det känns så overkligt att inte är klokt. Den 29 Januari har känts sååå långt borta. Men snart, snaaart är den här :)

Måndag var det praktik hela dagen, tisdagen var dagen vi alla våndas länge. Den stora exeminationsdagen ... Praktiskt prov var det ända vi engnade oss  under dagen. Mycket nerver inblandande med det gick vägen, känns sååå skönt! Jag kan faktiskt :)

Lunchade tillsammans med lukas mellan 12-13 i värsta lunchruschen inne i stan och vad h'nder n'r jag ska lämna resturangen? Ngt helt otroligt och verkligen sällsynt här i staden! Lukas går tidigare pga av att han hade brådis till jobbet.. När jag passerar hela långa lunchkön vid kassan påväg mot dörren ropar en i personalen efter mej. Jag stannar förvånande upp och resten av kön tittar undrandes. Mannen bakom disken ler och talar vänligt om att han vill ge mej en pressent. Sträcker fram en fin vit papperspåse. I den ligger en jätte bamsing till chockladmuffins med fint hyvlad vitchocklad på toppen. "Jag vill ge dej den här för du verkar vara så snäll, ser så glad och trevlig ut. Ock dessutom ser du väldigt gosig ut under den där stora halsduken". Han gjorde min dag den mannen.

Drog en rökare på stan innan jag tuffade hem med tåget till åkersberga.

Idag var det dax för ytterliare en praktik dag. Missade tåget med marginal imorse, pga noll parkeringar i åkersberga centrum. Istället bestämmde jag mej för att ta tjuren vid hornen och gasa med bilen till stan istället. Motorväg, fyrfiligt, morgontrafik och tvärstopp. Tog mej exakt en timme att färdas dom tre milen det är in till stan .... Det är stockholm i ett nötskal det. Men överträffade hur som men själv genom att både hitta till och från skolan all by my self. Men om sanningen ska fram så verkar alla vägar gå till åkersberga hur jag än v'nder o vrider på ratten :b

Hade en dam som var född 1918 på bänken idag ... Blev för mej en helt ny situation. Efter att ha stöttat henne ut ur rummet, knytit på skorna och knäppt skjortan ända upp till översta knappen sken hon som en sol och gav mej en varm långkram. Ännu en dag där jag möter en människa som gör mej alldeles varm innombords.

två stycken på två dagar, vad kommer här näst?
Har rea fyndat också...... kom igen kameran, fungera!!!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh vad snälla människor det finns, man borde bli så mer själv också :) Jag har varit med om en sån sak jag också när jag var i Gävle och skulle köpa sushi. När jag skulle betala sa killen i kassan - jag bjuder på det här för du verkar så gullig. Tack snälla sa jag och gick iväg med ett leende på läpparna.

Nu är det nära...och jag säger stort grattis i förkott. Kram Åsa

2010-01-28 @ 14:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0