eld och lågor.

Snön den bara vräker ner ...
Eller det kanske var att äverdriva men faktum är att; snöar det gör det. Det snöar i min vår värld, det stämmer inte in, passar inte och kommer verkligen inte överens med mina vårkännslor.

Hur som havet .. Gårdagen sprang förbi i en hiskerlig fart. Träning, jobb, bakning och en massa ärenden utträttades. Hux flux och klockan var 19.30 och det var fortfarande ljust ute! Den där timmen vi dragit fram har min kropp inte kopplat in ännu, jag hinne rlixom inte med. Känns som jag blivit bestulen på en timme, mer än att jag blir given en längre dag .. nåväl, jag lär väl finna rytmen tllslut jag med.

Fick mina efterlängtade Rayban solglassögon igår som varit på beställning. Beräknad leveransdag var inte förän måndag kommande vecka, men se på tusan vilka underverk som kan ske. En rejäl slant fattigare slipper jag hädanefter bli rödögd nu när kommande soldagar i fjällen ligger på lut :) Lyckades även springa på en fjällräven tröja som jag suktat efter hela vintern, även den har varit på tok för många slantar ifrån min ägo, även på 50% backade jag undan. Men nuuuu, ännu mera nersatt och jag slog till! Kommer bli en favorit!

Lyckades med ännu ett snesteg igår. Satte eld på min vetepåse ... Resulterade i en rejäl rökutveckling och tillhörande stank. Luktar apa i hela gräddhyllan och det sitter i än!!! Ngt tips på hur jag får väck stanken?? snälla ...

Satte igång ett surdegsbröd igår förmiddag, det ligger nu på jäsning för tredjegången ... 2 h kvar till utbakning och gräddning. Långt ifrån ett skynda projekt ..

Massa massa godis är inhandlat och nu ska jag sätta igång o fylla påskäggen!
Halv tio anländer helena, min stjärna .. Blir en mysig dag :)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Länge sen jag läste din blogg nu. Har ju tappat min kära dator i golet och är därför ofrivilligt datorlös:)

I alla fall så tycker jag du skall prova att ställa ut ättika i skålar i rummet, det skall tydligen ta bort röklukt. Vet inte riktigt om det funkar med kan vara värt att prova.

Ha en mysig påsk, jag är så avundsjuk på alla som har stuga i fjällen den här tiden. Glad Påsk Kram Åsa

2010-03-30 @ 10:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0