Fredagmorgon och full fart mot helgen.


ett bäcksvart mörker ligger fortfarande tryckande utanför frukostfönstret. Det är som det brukar den här årstiden, svart svart svart. Bra eller anus kan funderas över ett slag, men för mej är svaret givet. Jag är en solskenslirare alla daar i veckan. Det är då jag mår som bäst! Omsluten av värme och ljus, långa dagar och ljusa nätter. Då lever lixom själen loppan :)

Helgen är snart här och det med besked. I ljusdalsposten skyltas det om diverse olika helgarrangemang, inte något sådär jätte speciellt och lockande kanske. Men ändock, några erbjudanden finns allt för den sysslolöse. Mej själv råkar dock inte vaa i den sittsen, inte för fem öre heller. Min helg är en arbetshelg, till punkt och pricka. Jobbar 10-15 på Nyfiket idag och kliver på kvällspasst 17-00 på statoil. Imorgon väntar en dag med kund och fritid innan kvällen gör sej påmind och det är dags för kvällspass på statoil igen. Även söndagen kommer delar av dagen spenderas på macken. Hälsa pååååååå vettja!!

En hel del fritid tänkte jag också hinna med, ritkigt vad jag ska sysselsätta mej med då är än så länge oplanerat. Det löser sej nog, i sinnom tid! :)

Nej dax att lämna nu och hoppa i promenadskorna för att möta upp Sara nere vid sjön, morgonpromenad i svarta mörkret.

Önskar en fin dag*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0