kala grenar i fri luft.

Veckan rullar vidare och jag jobbar. Känns lixom inte som jag har ngt annat att dela med mej av. Måste vara det tråkigaste som finns att läsa om folk som jobbar.. hit och dit, fram och tillbaka. Ett jobb är lixom ett jobb, oavsett var och oavsett med vad. Som läsare är man lixom likgiltig. I min värld däremot bedyder jobb oerhöööört mkt happenings. Jobbar jag är det full fart och fläkt med både det ena och det andra! Under en arbetsdag i victoria erhardssons värld hinner det hända sååå mkt. Inspirerande, utvecklande, givande och roliga saker händer och sker! Däremellan infiner sej givetsvis viss tristness, motstånd och sakta tickande minuter. Men med tanken inställd på det positiva studsar även de segaste dagarna lättsamt förbi nuförtiden. För jag tror att allt handlar just om det, att hitta fokus på det som är bra. Att man hittar en fläck att stirra sej blind på, utan att tröttna. En fläck som ständigt ändrar färg, starka färger hela tiden som inspirerar, pushar och motiverar frammåt. Själv har jag hittat en fläck som funkar för mej just nu, den driver mej frammåt i en hejdundrande fart och ger en kännsla av livsglädje.

För mej handlar det även om att hitta inspiratörer i människor. Jag imponeras över folk som lyckas och lyssnar mer än gärna till deras historia. Under senaste tiden har jag funnit ett par att ta fäste vid och dom har givit mej sååå otroligt mkt! Efteratt ha krashat rejält emot botten kände jag mot alla odds ändå en glöd som brann och som innehöll en vilja och styrka att återigen börja brinna. Att jag stött på dessa mäniskor ser jag själv som en dragen lott med tur. Fast egentligen är det kanske så att den som söker den finner... Hur som är det rikigt häftigt hur vi människor är funtade. Hur vi kan påverkar varandra, både negativt och posetivt förstås. Det gäller att dra nytta av detta och då framför allt, suuuuuuuug i dej allt det posetiva och allt du kan lära dej ngt utav! Du kommer växa, jag lovar dej ..
På bara ngn månads tid märker jag stor drastisk skillnad på mej själv. att gå från botten till toppen behöver inte vara ett ordspråk, det gäller bara att göra det till verklighet. Sanning för sej själv.



Nu åker jag och ... jobbar! :)

Kommentarer
Postat av: Ebba.

kanske det kanske ;)

2010-10-28 @ 14:14:10
URL: http://ebbanorrby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0