Upp och hoppa.

Se där, helg igen! Otroligt vad veckorna rusar frammåt. Det är sista oktober vilket betyder att årets absolut värsta månad kliver in i livet imorgon. November, bara namnet låter mörkt, blött, segt, trist och svartsvartsvart. Finns det en period under året jag fruktar som mest så är det November. Senaste åren har den sammanfattat arbetslöshet, mörker, sysslolöshet, tristness och gnutta depretion. Tom plånbok och rastlöshet är sådanna där följd sjukdomar till det hela, som knappast rycker upp hakan på'en...

Men förra året, då var det bättre! Myyyycket bättre. Jag befann mej i ett spöregnande sthlm visserligen, men det fanns att göra. Miljoner saker hade jag framför mina fötter, min hjärna gick på högvarv och stadens puls dånade in i märgen. Jag hade valmöjligheter, till tusen ... I år befinner jag mej visserligen mil ifrån stadens gator och torg, men samma val och samma möjligheter ligger framför dojjorna på mej. Bara att välja och vraka på vad livet ha att ge. En sak lärde jag mej där nere, man måste våga vara vass i armbågarna, våga visa vem man är och framför allt; att man är ngn! Ingen annan gör det år mej, inte åt dej heller. Åter igen är det ett faktum att för att lyckas - måste man tro på sej själv. Tror man på sej själv - kommer man att lyckas. Även idag: Gör det till sanning, sanning för dej själv.


Dax att knyt apå mej förklädet strax igen, jobbar 10-22 på Nyfiket idag. Så alla lördagsflanörer, byt ut finess för en dags skull o kom o fika hos mej vettja! Mysig stämming i lugn miljö och jag får lite härligt sällskap också. Det tycker jag om :)

Önskar alla en trevlig lördag*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0